دنیای نساجی

ارائه راهکارهای تکمیل جدید توسط شرکت بروکنر

گروه مترجمین مجله: چه کسی فکر می‌کرد بعد از برگزاری آخرین نمایشگاه ITMA در سال 2019 در بارسلون، جهان در مدت بسیار کوتاهی به شدت تغییر ‌کند؛ به طوری که یک ویروس کل بشر را مجبور نماید نزدیک به دو سال با یک فاصله از هم زندگی کنند و بعد از آن، قاره اروپا شرایط جنگی را تجربه نماید؟ به این موارد، مشکلات زنجیره تامین جهانی، افزایش شدید قیمت در بسیاری از زمینه‌ها و عدم قطعیت کلی درباره روند توسعه آینده بازارها را اضافه نمایید. اگرچه این بحران‌ها همگی چالش برانگیز هستند، اما فرصت‌های جدیدی را نیز آشکار می‌کنند.

شرکت بروکنر تولیدکننده ماشین‌آلات نساجی دقیقا از همین فرصت‌ها و شرایط پیش‌آمده، استفاده کرده و در طول دوران پاندمی، جایگاه جدیدی برای خود تعریف کرده است. این شرکت خانوادگی بیش از 70 سال است که در زمینه ایده‌ها و روش‌های تکمیل منحصربه‌فرد برای پارچه، منسوجات فنی و کفپوش‌ها تخصص دارد. چالش‌های فعلی در صنعت نساجی جدی است. افزایش آشکار هزینه‌های انرژی و عدم قطعیت کلی در عرضه کافی منابع انرژی و نیز الزامات سیاسی باعث شده که بسیاری از شرکت‌ها، بیش از پیش به دنبال تولید نساجی به شیوه‌ای سودآور باشند.

در همین راستا، شرکت بروکنر با ارائه یک استنتر جدید با سیستم گرمایش دوگانه، به این نیاز شرکت‌های نساجی پاسخ داده است. به کمک این استنتر، بسته به اینکه چه نوع منبع انرژی در دسترس است، خطوط تولید با گاز یا نفت کار می‌کنند و همچنین امکان استفاده از ترکیبات دیگر با بخار یا انرژی‌های تجدیدپذیر وجود داد. این بدان معناست که می‌توان از تاخیر در تولید و از کار افتادن دستگاه تا جایی که ممکن است، جلوگیری کرد. علاوه بر این، بروکنر سیستم‌های کمکی هوشمندی را برای ماشین‌آلات خود توسعه داده است که اپراتور دستگاه را قادر می‌سازد از بهتر فرآیند تولید ممکن با بالاترین راندمان مصرف انرژی استفاده نماید. با استفاده از موتورهای کم‌مصرف جدید یا سیستم‌های بازیابی حرارت و تصفیه هوای خروجی، صرفه‌جویی بیشتر در مصرف انرژی امکان‌پذیر است. این کار همچنین از انتشار مواد مضر در محیط جلوگیری می‌کند.

بسیاری از تولیدکنندگان نساجی نیز بر کاهش مصرف مواد شیمیایی تمرکز دارند. برای این منظور، شرکت بروکنر واحد کاربری حداقلی خود با عنوان ECO-COAT را بیش از پیش توسعه داده که می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش مصرف مواد شیمیایی داشته باشند. بر این اساس، پارچه‌های حلقوی و تاری‌پودی و همچنین منسوجات بی‌بافت را می‌توان روی یک یا هر دو طرف از طریق مسیرهای مختلف پارچه، تکمیل کرد. با کاربری حداقلی از طریق یک غلطک حکاکی‌شده، انجام تکمیل یک‌طرفه با مصرف حداکثر 100 گرم در مترمربع مواد شیمیایی، امکان‌پذیر است.

همچنین انجام تکمیل دوطرفه با مقدار کاربری بالاتر مواد برای مثال از طریق آغشته‌سازی در فضای بین دو غلطک (نیپ) میسر است. صرف‌نظر از مسیر انتخابی برای پارچه، استفاده از مخزن بسیار کوچک محلول بدان معناست که تنها مقادیر اندکی پساب در هنگام تعویض بچ‌ها یا محلول‌ها تولید می‌شود و همچنین می‌توان استفاده از مواد شیمیایی را به طور قابل‌توجهی کاهش داد. علاوه بر این، در فرآیند خشک کردن بعدی، مقدار آب کمتری مثلا در قیاس با روش آغشته‌سازی در یک حمام، تبخیر می‌شود و بنابراین، انرژی مورد نیاز برای فرآیند به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

گفتنی در دو نمایشگاه ITM استانبول و Techtextil فرانکفورت در ماه ژوئن، مشتریان علاقمند توانستند ایده دست اولی را درباره پیشرفت‌های جدید بروکنر به دست بیاورند. این پیشرفت‌ها شامل یک واحد کوتینگ دو در یک جدید با نام OPTI-COAT است که مزیت‌های کاربردی ناشی از تیغه شناور و تیغه ثابت روی سیلندر را در یک سیستم ترکیب می‌کند. این واحد با توجه به طراحی آن، دسترسی خوبی را برای کارهای تعمیر و نگهداری و تمیز کردن ماشین فراهم کرده و نتایج بسیار عالی در ارتباط با کوتینگ ارائه می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا