نساجی ایران

صنعت نساجی و پوشاک، پیشروترین بخش صنعتی

مدیرکل صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد ۱۷.۱ درصدی صنعت نساجی در سال گذشته خبر داد و گفت: این صنعت پیشروترین بخش صنعتی بوده است. به گزارش ایرنا، محسن گرجی روز یکشنبه 29 مردادماه در جمع خبرنگاران به مناسبت برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته اظهار داشت: این صنعت نسبت به سایر صنایع پیشرو بوده است که این امر حاصل تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان در این عرصه است. وی افزود: در مجموعه‌های تولیدی و صنفی، اتحادیه‌ها، اصناف و انجمن‌ها خط مقدم و بازوان تسهیلگری در بخش صنعت هستند و ما نیز در وزارت صمت از صنعتگران نساجی حمایت می‌کنیم.

مدیرکل صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت با بیان اینکه صنعت نساجی یک صنعت مردمی با کمترین میزان استفاده از رانت است گفت: در ماه‌های گذشته این صنعت وضعیت خوبی داشته است؛ اما در سه ماه تابستان به خاطر ماه محرم و صفر بازار راکدتری خواهد داشت. وی ادامه داد: تامین مواد اولیه در این صنعت به سیاست‌های ارزی بر می‌گردد و ثبت سفارش‌ها با تاخیر باعث وجود مشکلاتی شده است. گرجی با بیان اینکه هزار واحد صنعتی فرش ماشینی در کشور داریم، گفت: بازار داخلی غنی از واردات است ضمن اینکه توان صادراتی وجود دارد و نیاز به برنامه‌های اصلاحی است. وی عنوان کرد: فرش یک محصول رقابتی است، صادرات فرش ماشینی ۲۸۰ میلیون دلار است که در حوزه طراحی فرش ماشینی با استفاده از دانش‌بنیان‌ها و تجهیزات و ماشین‌آلات، ظرفیت خوبی داریم.

مدیرکل صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: سال گذشته رشد قابل‌توجهی در زیرساخت‌های صنعتی و دانش بخش صنعت نساجی داشته‌ایم و یکی از مهم‌ترین موضوعات بحث صادرات است که ارزآوری را برای کشور به همراه خواهد داشت. وی به شامخ (شاخص مدیران خرید) اقتصاد در بخش صنعت نساجی اشاره کرد و گفت: متوسط شامخ اقتصاد در خرداد ۵۳، متوسط کل صنعت ۵۵، متوسط صنعت نساجی 64.17 و متوسط پوشاک و چرم 64.29 بوده است. گرجی گفت: طبق این گزارش، شامخ نساجی و پوشاک از متوسط اقتصاد و صنعت بالاتر بوده و نسبت به خرداد سال گذشته به ترتیب ۳ و ۳۶ درصد رشد داشته است. گرجی بیان داشت: در حال حاضر ۷ هزار تن الیاف پلی‌اکریلیک تولید می‌شود که رشد ۳۰۰ درصدی یافته است که قابلیت رسیدن به ۲۰ هزار تن را نیز دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا